Dr. Bernd Engelhart
Marktstr. 40
Gebäude: Rote Kaserne
Raum: 216
Etage: 2. OG
76829 Landau
Tel.: +49 6341 280 33214
E-Mail: engelhart@uni-landau.de
Donnerstag
12:15
- 13:45
Uhr
Zusatzinformationen:
Entfällt wegen Krankheit am 12. Dezember 2024
Office hours outside of term time
Monday 5 August: 10.15 – 11.45 a.m. (Red Barracks, Room 216)
M9.1: Monday 2 September: 10.15 - 11.45 a.m.
(via ZOOM: https://uni-kl-de.zoom-x.de/j/61106650878?pwd=S1eK67Bou9YthaTnZnIDFqVTKgWzvR.1)
M7.2: Tuesday 3 September: 10.15 – 11.45 a.m.
(via ZOOM: https://uni-kl-de.zoom-x.de/j/61106650878?pwd=S1eK67Bou9YthaTnZnIDFqVTKgWzvR.1)
Wednesday 25 September: 10.15 – 11.45 a.m.
(via ZOOM: https://uni-kl-de.zoom-x.de/j/61106650878?pwd=S1eK67Bou9YthaTnZnIDFqVTKgWzvR.1)
My office hours on Wednesday 16 October have been cancelled and rescheduled for
Thursday 17 October: 10.15 – 11.45 a.m.
(via ZOOM: https://uni-kl-de.zoom-x.de/j/61106650878?pwd=S1eK67Bou9YthaTnZnIDFqVTKgWzvR.1)
Akademischer Mitarbeiter
Zuständigkeiten:
- Sprachlernzentrum
- ERASMUS
- Schulpraktika
Externe Plattformen für Publikationen
a. Monographs
- Art and Music in the English Classroom: A Coursebook for Students and Lecturers. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2017. (TESMA ; 1)
- “Breeder to sweatoslaves”. Form und Funktion des slawischen Wortmaterials in Joyces Work in Progress. Ein Beitrag zur Genese und Genetik von Finnegans Wake. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2002. (MUSE ; 3)
b. Articles
- “Dancing Participles and Phrasals: Contemporary Lexico-grammar.” Praxis Fremdsprachenunterricht Englisch 5/2019. 12-15.
- “A Portrait of the Pupil as a Young Artist: Englisch durch Kunst unterrichten.” Praxis Fremdsprachenunterricht Englisch 1/2018. 12-15.
- “Human Rights Education im Angesicht von refugees: zu Potential und Notwendigkeit authentischer Materialien im Englischunterricht.” Menschenrechtsbildung: Handreichung für Schule und Unterricht. Ed. Matthias Bahr, Bettina Reichmann and Christine Schowalter. Ostfildern: Grünewald, 2018. 137-150.
- [With Achim Hofer.] “’Let my people go!’ – einen alten Song neu hören.” Katechetische Blätter 1/2018. 39-43
- “A Postmodern Version/Vision of the Baroque Gesamtkunstwerk: Peter Greenaway’s The Draughtsman’s Contract in the Interdisciplinary Classroom.” Representing Restoration, Enlightenment and Romanticism: Studies in New-Eighteenth-Century Literature and Film in Honour of Hans-Peter Wagner. Ed. Anja Müller, Achim Hescher and Anke Uebel. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2014. 213-227.
- “Grammar Charms. Selbst verfasste grimoires in der Sekundarstufe.” Praxis Fremdsprachenunterricht Englisch 2/2013. 7-10.
- “Perspektiven des Fremdsprachenerwerbs im Rahmen bilingualer Naturprojekte“. ‘s Kernla: Le journal du réseau alsacien d’éducation à la nature et à l’environnement hors-série (Septembre 2012). 6.
- “‘...or Ivan Slavansky Slavar’ (FW: 355.11): The Integration of Slavonic Languages into Finnegans Wake.” Genitricksling Joyce. Ed. Sam Slote and Wim Van Mierlo. Amsterdam and Atlanta, GA: Rodopi, 1999. 135-144.
- “‘Genitricksling Joyce’: Antwerp Revisited.” Conference Review. James Joyce Broadsheet 48 (1997): 3.
- “Does Joyce Bely Döblin’s Text?” Rev. of Bely, Joyce, and Döblin: Peripatetics in the City Novel, by Peter I. Barta. James Joyce Literary Supplement 11.2 (1997): 11.
c. Web
- “Enhancing Oracy through Art-based Language Learning.” CampusSchule. Universität Koblenz-Landau. 2017. Web. https://www.uni-koblenz-landau.de/de/landau/campusschule/Ergebnisse/ergebnisse%20cs/Enhancing%20oracy%20through%20art-based%20language%20learning
- [With Freya Hemesoth and Monika Reif.] “Poetry Slam als Methode zur Ausspracheschulung im Englischunterricht.” CampusSchule. Universität Koblenz-Landau. 2017. Web. https://www.uni-koblenz-landau.de/de/landau/campusschule/Projekte%20im%20Netzwerk%20CampusSchule/ergebnisse%20cs/Poetry%20Slam%20als%20Methode%20der%20Ausspracheschulung
- “Going Aesthetic – Sound Art and the Development of Oracy.” The English Oracy Studio. Universität Koblenz-Landau. 2012. 2022. Web. https://www.uni-koblenz-landau.de/de/landau/fb6/philologien/anglistik/Page/Research/OracyMaGkK/Engelhart_Going_aesthetic
- [Ed.] The English Oracy Studio. https://www.uni-koblenz-landau.de/de/landau/fb6/philologien/anglistik/Page/Research/OracyMaGkK/english-oracy-studio
2008-present | Lecturer (Akademischer Mitarbeiter; English language, TEFL) in the Department of English, Universität Koblenz-Landau (Landau Campus) March 2010: visiting scholar at the University of Botswana, Gaborone |
2006-2008 | Part-time lecturer (Lehrbeauftragter; English literature and language) in the Department of English, Universität Koblenz-Landau (Landau Campus) |
2004-2008 | Part-time teacher (English) at Otto-Hahn-Gymnasium, Landau |
2003-2008 | Freelance language trainer (corporate and individual training), Landau Managing partner of Logeion language school |
2000-2003 | Editor in the Press and Public Relations Department, ZDF/3sat (public television network), Mainz |
1997-2000 | Lecturer (Wissenschaftlicher Mitarbeiter) in the Department of English, Johannes Gutenberg Universität, Mainz |
1995-1997 | Lecturer (Wissenschaftlicher Mitarbeiter) in the Department of Slavonic Studies, Johannes Gutenberg Universität, Mainz |
2000 | PhD (Dr. phil.) in English, Slavonic studies and East European history at Johannes Gutenberg Universität, Mainz |
1995 | MA (Magister Artium) in English, Slavonic studies and East European history at Johannes Gutenberg Universität, Mainz |
1993-1995 | MA (Magister Artium) course in English, Slavonic studies and East European history at Johannes Gutenberg Universität, Mainz |
1992-1993 | Student at Trinity College, Dublin (awarded scholarship by the German National Academic Foundation [Studienstiftung des deutschen Volkes]) |
1988-1992 | MA (Magister Artium) course in English, Slavonic studies and East European history at Johannes Gutenberg Universität, Mainz |
2022 Teaching Award for long and meritorious service to teaching - University of Koblenz-Landau (now RPTU) Centre for University Teaching
Lehrpreis für langjährige Verdienste in der Lehre der Hochschuldidaktischen Arbeitsstelle der Universität Koblenz-Landau (jetzt RPTU)